– Κύριε Περιφερειάρχη οι προβλέψεις για τη θερινή τουριστική περίοδο είναι αισιόδοξες, καθώς καταγράφεται αύξηση προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων και αφίξεων σε δημοφιλείς προορισμούς και νησιά. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας, όσον αφορά τη Στερεά Ελλάδα; Θα καταφέρει φέτος η περιοχή να ανακάμψει τουριστικά μετά την πανδημία, τις περσινές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια και τις πλημμύρες;

ΦΣ: Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι η σταθερά ανερχόμενη τουριστική δύναμη και αυτό οφείλεται στο αποτελεσματικό πρόγραμμα προβολής του τόπου μας, αλλά και στην εύκολη πρόσβαση από την Αττική και άλλα μέρη της Ελλάδας. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι δείκτες επισκεψιμότητας εν μέσω πανδημίας, πλησίασαν εκείνους του 2019. Στόχος μας λοιπόν δεν είναι η ανάκαμψη, αλλά η επιτάχυνση της ανοδικής πορείας. Και αυτό είναι εφικτό, ακόμη κα για την πολύπαθη βόρεια Εύβοια, η οποία παραμένει πανέμορφη. Αξίζει να την επισκεφθείτε και να γίνετε μέρος της προσπάθειας ανασυγκρότησης αυτού του τόπου.

– Σήμερα η Βόρεια Εύβοια υποδέχεται ξανά τους τουρίστες. Πόσο έτοιμη είναι και πόσο πιστεύετε ότι θα βοηθήσει η επιδότηση των 150 ευρώ ώστε να την επιλέξουν οι Έλληνες για προορισμό τους φέτος το καλοκαίρι;

ΦΣ: Διανύουμε ακόμη μια δύσκολη περίοδο, ειδικά σε ότι αφορά τα καύσιμα και τις μετακινήσεις. Η επιδότηση είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει, αλλά δεν αρκούμαστε σε αυτό. Επεξεργαστήκαμε και τρέχουμε μια έξυπνα δομημένη καμπάνια προβολής, η οποία προκαλεί τον καθένα να «γίνει μέρος» ενός τόπου που ξαναγεννιέται. Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην βόρεια Εύβοια αυτή την περίοδο και είναι ιδιαίτερα γοητευτική η πρόσκληση – πρόσκληση να γίνεις μέρος αυτής της αναγέννησης. Ομολογουμένως, έχουμε και εξαιρετικούς συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια. Από την CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, που παροτρύνει τους πάνττες να επισκεφθούν την βόρεια Εύβοια, ως τους New York Times, που συμπεριέλαβαν την βόρεια Εύβοια στους 52 τουριστικούς προορισμούς για έναν καλύτερο κόσμο.

– 5 Περιφέρειες αντιπροσωπεύουν το 87% των εισπράξεων, αλλά η Στερεά Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται σε αυτές (αντιπροσωπεύει μόλις το 1% των εισπράξεων το 2020, ενώ την περίοδο 2016-2019 κατέγραψε αύξηση εισπράξεων κατά +54%, σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ). Ποιο είναι το στρατηγικό σας σχέδιο για περισσότερα τουριστικά έσοδα στην περιοχή σας;

ΦΣ: Τόνισα εξαρχής ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι σταθερά ανερχόμενη τουριστική δύναμη. Απόδειξη αυτού είναι το γεγονός ότι την περίοδο 2016-2019 καταγράψαμε την 1η θέση σε αύξηση ποσοστού επισκεψιμότητας και την 3η στην αύξηση εισπράξεων. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι δουλεύει ο στρατηγικός μας σχεδιασμός και αποδίδουν οι επιλογές μας. Συνεχίζουμε λοιπόν τη συστηματική δουλεία σε συνεργασία πάντα με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ και είναι βέβαιο ότι ο χρόνος θα ανταμείψει τις προσπάθειές μας και θα εκπληρώσει τις προσδοκίες του τουριστικού κλάδου της Στερεάς Ελλάδας.

– H Στερεά Ελλάδα βρίσκεται γεωγραφικά στο κέντρο της διαδρομής ανάμεσα στους δύο μεγαλύτερους αναπτυξιακούς πόλους της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο παραμένει μια ανερχόμενη τουριστικά περιοχή – αν και με σημαντικά πολιτιστικά τοπόσημα (Δελφοί, Θερμοπύλες κ.α.). Πως θα ενισχυθεί η δυναμική των προορισμών σας; Γίνεται συστηματική προβολή στη διεθνή και εσωτερική αγορά;

ΦΣ: Οι Δελφοί, οι Θερμοπύλες, το φαινόμενο του Ευρίπου και άλλα τοπόσημα της Στερεάς Ελλάδας είναι γνωστά στην υφήλιο και αποτελούν τα πιο δυνατά μας χαρτιά. Είναι ήδη συστηματική η προβολή τους και προχωρούμε ήδη σε ένα βήμα ιδιαίτερα καθοριστικό. Χρηματοδοτήσαμε και υλοποιούμε την «Οιδίπους Πολιτιστική Διαδρομή», Μια Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση, που έχει στόχο την προστασία και ανάδειξη των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομίας και άλλων τοπόσημων της Στερεάς Ελλάδας, που είναι μοναδικοί τουριστικοί προορισμοί.

– Βλέπουμε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες να επενδύουν στην περιοχή στη λογική ότι είναι ένας προορισμός της «άλλης» Ελλάδας, με αρκετές προοπτικές επειδή βρίσκεται πολύ κοντά στην Αθήνα. Τι θα κάνετε για να προσελκύσετε νέες επενδύσεις;

ΦΣ: Η Στερεά Ελλάδα έχει προορισμούς και επενδυτικές ευκαιρίες, που δεν χρειάζεται να διαφημιστούν. Τα βουνά, οι ακτογραμμές και τα μνημεία μας προσφέρονται για την εγκατάσταση και λειτουργία ξενοδοχειακών μονάδων, αλλά και για άλλες τουριστικές επενδύσεις. Δεν αφήνουμε, όμως, τίποτα στην τύχη. Αντιθέτως, επενδύουμε στον τόπο μας και αυτό ήδη λειτουργεί και αποδίδει. Είναι χαρακτηριστική η προσπάθεια, που καταβλήθηκε και στέφθηκε με επιτυχία, ώστε να επιστρέψει το «Ράλλυ των Θεών» στο WRC και στις ειδικές διαδρομές της Στερεάς Ελλάδας. Χιλιάδες θεατές γέμισαν πέρσι τα βουνά μας, εκατομμύρια τηλεθεατές γνώρισαν την Στερεά Ελλάδα και το ίδιο θα γίνει σε λίγο καιρό. Αυτές οι συνθήκες που δημιουργήσαμε, είναι ζήτημα χρόνου να προσελκύσουν σημαντικές επενδύσεις.

– Άρα, το «στοίχημα» του τουρισμού για εσάς προσωπικά τι περιλαμβάνει; Ποιες αγορές, ποιες θεματικές, αλλά και ποιες υποδομές θα μπορούσαν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στο brand της Στερεάς Ελλάδας, ώστε να προσελκύει τουρίστες σε δωδεκάμηνη βάση;

ΦΣ: Προτιμώ να βάζω στόχους και όχι στοιχήματα, τα οποία εμπεριέχουν ρίσκο. Ο στόχος μας λοιπόν είναι να βελτιώσουμε τις υποδομές, όπως κάνουμε με την αναβάθμιση όλων των λιμανιών της Φθιώτιδας, αλλά και το οδικό μας δίκτυο. Να υλοποιήσουμε την «Οιδίπους Πολιτιστική Διαδρομή», να εμβαθύνουμε σε αγορές στις οποίες έχουμε ήδη καθιερωθεί (πχ. Ισραήλ) και να ανοιχθούμε σε νέες, ώστε να επιταχύνουμε τους ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης της Στερεάς Ελλάδας. Το όφελος θα είναι τεράστιο για όλους τους επαγγελματίες του Τουρισμού, αλλά και για κάθε έναν που θα «γίνει μέρος» μας, που θα ανακαλύψει την Στερεά Ελλάδα, που θα πάρει μαζί του ξεχωριστές εμπειρίες και μοναδικές αναμνήσεις.

Share This